sobota 8. října 2011

Jak to všechno začalo

Každý jsme jiný a něčím jedinečný. Někdo žije celý život na jednom místě, je spokojený a šťastný. Jiný jednou za čas odjede na dovolenou a je spokojený a je šťastný. Mne provází po celý svůj dosavadní život nutkání být všude. Cestovat. Poznávat nová místa, ale nejen jako turista, chci proniknout do podstaty a hlavně poznávat nové lidi a ty rozhodně za týden na dovolené nepoznáte. 

Z filmu Up in the Air

Proto se, zatím v měřítku pouze naší země, neustále stěhuji. Když mě to někde přestane bavit, vyberu si nové místo, sbalím se a prostě se přestěhuji. Tento rok mi bylo 28 let a budu se za chvíli po 26 stěhovat. Ale i tak bych možná nepřežil, proto skoro každý den někam jedu. Naštěstí moje podnikání mi to dovoluje. Když o tom tak přemýšlím, vybral jsem si ho hlavně kvůli tomu. 

Být svobodný. Znáte film Up in the Air? Tam o tom mluví v souvislosti s batohem (ještě o tom budu hovořit). Nedávno jsem mluvil s jedním známým a on mi říká: 

„Ty jsi jako žralok, ten taky musí být neustále v pohybu, jinak by zemřel.“

Někde jsem četl, že život je jako JEZDÍCÍ SCHODY.  Obyčejné jezdící schody, které znáte z obchodních domů, z metra v Praze a tak. Představte si, že jste na nich někde uprostřed a chcete se dostat nahoru, ale oni jedou proti vám. Když se zastavíte, vezou vás zpátky. Když jdete, tak v podstatě stojíte na místě, ale když běžíte a jste aktivní, posunujete se nahoru. To popisuje i můj život.




A tím to vlastně všechno začalo. Už jste se někdy někam stěhovali? Tak víte, kolik věcí člověk tahá a hlavně při stěhování zjistíte, že máte v bytě tolik věcí, které vlastně vůbec ani nepotřebujete, ani je nepoužíváte. Jen tam jsou. Přestěhovat všechno je obrovská práce, ale v podstatě na nic, když ty věci stejně nepotřebujete.
Dal jsem si za cíl mít co nejméně věcí. Mít jen to nejnutnější, nejpotřebnější. A hlavně mít to v pořádku. Vždycky jsem obdivoval lidi, kteří mají o všem, co mají s sebou přehled a ví, kde co najít. Takový jsem dříve nebyl. Takovým se teprve stávám.

Jenže, kde najít ty správné informace. Jak se naučit být důsledný, mít vždy a za všech okolností vše v pořádku. A hlavně, co mít a jak se o to starat tak, aby to vydrželo co nejdéle. Na toto téma byla určitě ve světě napsaná spousta knih, na internetu je spousta článků, ale jak se o těch konkrétních dozvědět, a jak z nich vybrat ty, které mají opravdu význam. A aby byly v češtině. Angličtina je super, znám ji, ale číst odbornější články se teprve učím, protože ve škole jsme probírali jen: „How are you?“ a „I am a student.“ Na toto téma průprava nic moc. Postupně se člověk učí, ale co když chce mít informace hned?

Možná to vidíte podobně, jestli máte nějaký typ na článek nebo knihu budu rád, když mi v komentáři necháte typ.

Postupně vám budu v dalších článcích popisovat, jak se s tímto problémem peru. Věřím, že mé zkušenosti vám pomohou vyhnout se chybám, které jsem udělal já.

Typy na knihy, které mi daly základy:
10 přírodních zákonu managementu času a života
Jak si udělat pořádek doma, v kanceláři a v osobním životě
Jak si udělat pořádek pro teenagery
7 návyků úspěšných teenagerů 

Žádné komentáře:

Okomentovat