sobota 22. října 2011

Jak si udělat pořádek v bytě – strategie

Druhým krokem v systému „Jak si udělat pořádek…“ je strategie. Nikdy by mě dříve nenapadlo, vymýšlet strategii na pořádek v bytě. Ale po tom, co jsem se držel návodu, jsem uznal, že mít strategii, než začnu předělávat svůj byt, je opravdu dobrá věc.

O čem je potřeba popřemýšlet?

    1. Organizační model (mateřské školky)
                                                               i.      Definujte své zóny
                                                             ii.      Zmapujte si své zóny
                                                            iii.      Přestavte nábytek

    1. Odhad potřebného času
                                                               i.      Třídění
                                                             ii.      Vyklízení
                                                            iii.      Přidělení místa
                                                           iv.      Ukládání
                                                             v.      Udržování




Vzpomínáte si, jak jste jako malý chodili do školky? Vždy mě vrtalo hlavou, jak zvládnou tolik dětí a přitom mít pořádek. Pokaždé, když jsem odcházel domů, bylo uklizeno. Vše bylo na svém místě. Na vše byl určen prostor. Prostor pro spaní, prostor pro hraní, prostor pro jezení, prostor pro malování.  A v tom je celá podstata. Vše mělo své místo. Jak to tedy udělat? Jak jsem to udělal já?

„Nepořádek neexistuje, problém je v tom, 
že věci nemají přiděleno své vlastní místo.“

Vzal jsem si zase tužku a papírový blok, nakreslil jsem si prostor pokoje a začal vymýšlet. Kde se mi dobře odpočívá? Kde se mi dobře pracuje? K čemu všemu chci pokoj využívat? Rozkreslil jsem si, kam bych mohl dát věci tak, aby podobné bylo u podobného. Abych nemusel lítat pro věci přes celý pokoj. V tom byl problém dříve. Chtěl jsem číst, něco psát a studovat, ale knihy byly na jedné straně pokoje, papíry, bloky a tužky na straně druhé a postel s lampičkou (kde rád studuji) zase jinde.

Když jsem si na papír nakreslil svou představu, začal jsem přemýšlet o odhadu potřebného času na všechny věci, které budu muset udělat, abych dal své představě reálnou podobu. Třídění, vyklízení, přidělení místa, ukládání, udržování. Kolik času to tak asi může vzít? Záleží na tom, kolik toho máte. Já si to stanovil takto:

  • třídění 2 hodiny 
  • vyklízení 2 hodiny 
  • přidělení místa 30 minut 
  • ukládání 1 hodina 
  • udržování 5 minut denně


Tímto jsme zvládli druhý krok. Přípravy máme za sebou. Čeká nás už jen krok poslední: Útok: A je hotovo!“ O něm budu hovořit až dalším článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat